Jaký PPC systém zvolit.
#36 6. 8. 2012
Jana Kašpárková: Dobrý den, chtěla bych začít inzerovat v PPC kampaních a který systém zvolit? Adwords, Sklik či Facebook? Děkuji Kašpárková
Petra Mikulášková
Dobrý den paní Kašpárková, odpověď bude obecná, nedá se říci, že reklama na www.sklik.cz bude úspěšnější než třeba na www.adwords.com či na www.facebook.com. Z našich zkušeností plyne, že záleží na tom, kterou skupinu obyvatel chcete oslovit. Na Skliku, co patří pod www.seznam.cz, se převážně vyskytují lidé starší, maminky na mateřské, lidé s nižším vzděláním (středoškoláci a níže). Oproti tomu u Adwords, který patří pod www.google.cz, se vyskytují především vzdělanější lidé. Na Facebooku převážně mladí lidé.
Je tedy nutno definovat svoji cílovou skupinu, co bude kupovat, vaše produkty/služby a následně zkusit inzerovat na všech třech reklamních systémech a po určitém období (1-2 měsíce) vyhodnotit ekonomický přínos. Pokud se v nějakém systému lépe daří, tak ten pak více využívejte.
Pozn. Sama používám převážně www.seznam.cz, i když typově nespadám zrovna mezi lidi s nižším vzděláním.
Zadání bylo jasné díky připravenému dotazníku, co vše ode mne firma Naweb potřebuje pro návrh mého webu. Prostoje byly vždy na mé straně z hlediska časového, návrh vycházel z mé představy a tam, kde jsem si nebyla jistá, jsem dostala profesionální odpověď. Zcela jsem důvěřovala firmě, takže jsme se velmi propracovali k cíli.
Alena Řezníčková, zastupitelka
www.reznickova.eu