Časté argumenty a dotazy
Dotazy
Z vaší strany slyšíme většinou stejné otázky. Abyste se nemuseli ptát dodatečně, připravili jsme pro vás séricí nejčastějších dotazů. Pokud zde svoji otázku nenajdete, můžete ji zadat do poradny nebo nám poslat email či zatelefonovat.
Kolik stojí zhotovení webových stránek?
V tuto chvíli máme pro vás tři cenové hladiny, které se odvíjí od náročnosti a požadavků na webovou prezentaci. Uvádíme zde přehled, bližší popis můžete zhlédnout v ceníku.
- Jednoduché webové stránky začíná na částce 3 999 Kč
- Složitější weby s nadstandardními funkcemi začínají na částce 10 999 Kč
- E-shopy, magazíny a obdobné portály začínají na částce 20 999 Kč
Za jak dlouho budu mít web hotový?
Délka zhotovení se odvíjí od požadavků na vzhled a funkce, které má mít. U složitějších projektů musíte počítat i s dobou na testování (e-shopy a magazíny). V průběhu práce může vyplout na povrch spoustu informací, které ještě před zahájením práce nebyly známy. Veliký vliv na rychlo práce má dodání podkladů z vaší strany (obzvláště texty jsou největším zádrhelem). Orientační doby jsou přibližně tyto:
- jednoduché weby cca 14 dní
- složitější weby do cca 1 měsíce
- e-shopy a magazíny déle jak 1 měsíc
Jaké jsou jednotlivé kroky při zhotovení webu?
V momentě, kdy nás oslovíte, vás požádáme o bližší specifikaci toho, co všechno má web mít. Následující kroky jsou běžně tyto:
- Zhotovení grafiky
- Odsouhlasení grafiky - případné doladění dle vašich požadavků.
- Nakódování webu.
- Naplnění webu texty, obrázky videi.
- Odsouhlasení technického řešení webu - případné doladění dle vašich požadavků.
- Platba za dílo - u složitějších projektů vyžadujeme zálohy ve výši 50 %.
Co když se na webu objeví po předání problém?
Pokud se vám stane, že vám něco i po předání nepojede (např. po půl roce vám nepůjde ukládat pořadí položek v menu), stačí se ozvat a my problém odstraníme. Běžné technické obtíže,které jsou způsobeny z naší strany, opravujeme vždy bezplatně. Pouze aktualizace, přidání nových funkcí, zásahy nad rámec současné webové prezentace, jsou zpoplatněny dle ceníku.
Bude můj web mít optimalizaci SEO?
Poskytuje-li jakákoliv firma optimalizaci SEO již přímo za cenu zhotovení samotného webu, buďte vždy na pozoru. SEO je hodně rozsáhlá oblast, kterou těžko pojme pouze jeden člověk (např. váš kamarád či student, který vám slibuje zhotovení webu a k tomu optimalizaci SEO).
SEO zahrnuje dvě veliké oblasti:
- onpage faktory - ty samozřejmě odladíme tak, by byly v souladu se SEO
- offpage faktory - tuto oblast v rámci ceny za zhotovení neposkytujeme
On page faktory se týkají jevů přímo na stránce, které zvládne odstranit každý schopný kodér a programátor. Off page faktory jsou jevy mimo dění webu, se kterými vám může pomoci náš externí specialista na internetový marketing - Michal Janík.
Naučíte mě práci s vaším redakčním systémem?
Pokud je součástí vašeho zadání i redakční systém, určitě vás s ním seznámíme. Abyste nemuseli absolvovat školení, vytvořli jsme pro vás online nápovědu, která je obohacena videi s praktickou ukázkou. Tuto nápovědu si můžete kdykoliv spustit, taktéž si vytisknout všechny texty. Pokud vám něco i s touto nápovědou nepůjde, stačí se na nás obrátit s dotazem.
Jaké materiály pro tvorbu webu jsou potřeba?
Připravené podklady před zahájením tvorby webových stránek.K tomu aby průběh webových stránek byl co nejefektivnější, je potřeba aby tvůrce webových stránek měl od klienta důležité firemní materiály, např. obchodní texty, produktové fotografie, firemní logotyp, popis výrobků a popis firemní činnosti. Čím více tím lépe. Pokud klient bude mít kompletní materiály pro zhotovení webových stránek, sníží se takto celkový čas výroby a sníží se i výrazně cena zhotovení webu. Pokud tyto materiály nemáte, můžeme Vám pomoci je zpracovat.
Jaké podklady potřebujete ke zhotovení webu?
Na začátku se musíte rozmyslet, k jakému účelu má váš web sloužit. Pokud přesně nevíte, k čemu webovou prezentaci chcete, zamyslete se. Od toho se pak můžeme odrazit při cenové kalkulaci. V podstatě po vás budeme chtít následující:
Vaše požadavky na grafiku
- webová prezentace na internetu, která se vám líbí
- barvy, které má web obsahovat
- logo, máte-li nějaké (případně je můžete nechat zhotovit u nás)
- fotky, které by měly být součástí grafického pozadí webu
Požadavky na technické řešení
- charakter menu - jedno či dvě, menu jednoúrovňové či více úrovňové
- charakter rozložení informací na webu - kde co bude ležet
- dodatečné funkce - registrace, přihlášení k odběru novinek, ...
- další požadavky - můžete vyjít z funkcí, které obsahují již vzniklé weby
Další podklady
- texty, které chcete mít na webu (taktéž je můžeme zhotovit za vás)
- fotky a videa, pokud mají být součástí webu
- doména a webhosting - přístupové údaje pro převod stránek
Kolik grafických návrhů mi zhotovíte?
V praxi se nám osvědčilo, že jeden grafický návrh stačí. Musíte nám předem sdělit požadavky na grafiku a z těch pak vyjdeme při zhotovení. Jakmile si návrh prohlédnete, můžete nám sdělit svoje připomínky. Dle nich pak stávající návrh pozměníme. Pokud byste chtělí více jak jeden návrh, připravili bychom pro vás cenovou kalkulaci.
.
.
Argumenty
Vedle častých otázek vás také napadují různé důvody, proč považujete zhotovení webu za zbytečné. Pevně věříme, že vás přesvědčíme o opaku. Pokud to s webem myslíte vážně, ale jste na pochybách, opět nám to můžete sdělit v poradně nebo nás přímo kontaktovat.
Nemám na to peníze.
Naše nabídka obsahuje nízkonákladové webové stránky s cenou pod pět tisíc korun. Rozhodnete-li se jakkoliv propagovat, vždy vás nějaká forma reklamy vyjde v součtu na pár tisíc, ovšem nebude věčná – inzeráty v tiskovinách a rozhlase či reklamní letáky. Jednou si ji necháte zhotovit a bude taková, jaká je. Myslíte si, že investice ve výši 3000,– Kč v podobě reklamních letáků je účinnější než profesionální webová prezentace, jejíž obsah můžete samovolně a kdykoliv měnit?
Nemám na to čas.
Teď čas nemáte a domníváte se, že ten čas bude jindy? Do té doby vás někdo možná předběhne ve vašem podnikání, možná už nenajdete takovou nabídku, jakou jste našli teď. Stačí vám jeden kontakt a zbytek vyřešíme za vás včetně zhotovení originálních textů a dodání profesionálního webdesignu. Času máte vždy tolik, kolik chcete vy sami.
Fungujeme i bez webových stránek.
A budete bez nich fungovat i za pět či deset let? Lidé dnes hledají v drtivé většině na internetu a s příchodem nové mladé generace tu bude převaha elektronické komunikace. Co budete dělat potom? Je lepší mít ve svém byznysu zadní vrátka a účinnou formu propagace v podobě webových stránek, kterou můžete kdykoliv pozměnit.
Nepotřebujeme další reklamu, klientů máme dost.
Některé profese a jejich klienti zkrátka nevymřou – doktoři, právníci, učitelé …. Ovšem ve velkém množství nabídek se klient těžko orientuje a často v konečném důsledku se rozhoduje na základě emocí – toho, jak na něj působí reklama a co mu vlastně sděluje. Zkuste na své klienty zapůsobit i jinak – webová prezentace je způsob, který to umožní a který je dnes velmi aktuální.
Zhotovení webových stránek? To zvládne můj známý.
A bude váš známý k dispozici, když budete chtít provést změnu? A jste si opravdu jistí, že jeho práce bude kvalitní a poutavá? Výroba webových stránek vyžaduje určité znalosti a zkušenosti, které se získávají časem a neustále se vyvíjí. Je-li váš známý teprve na začátku vývoje, můžete i přes nádherné grafické zpracování webu hodně rychle narazit.
Stránky si udělám sám svépomocí.
Ani dům nelze postavit zcela samostatně svépomocí, vždy musí být k dispozici kvalifikovaný stavební dozor. Tvorba webových stránek svépomocí je obdobné. Kdo vám pomůže, až budete na konci svých možností? Nebude potom váš čas věnovaný zhotovení webové prezentace zbytečný?
Už stránky mám, je to k ničemu.
Mít profesionální webové stránky znamená aktualizovat jejich obsah. Webovky, které se roky nemění, se časem stávají pro vyhledávače mrtvým broukem, a tak je přehlíží. Ovšem webové stránky, jejíž obsah majitelé pravidelně aktualizují a jsou tak v pohybu (dynamické webové stránky), jsou následně snáze vyhledatelné. Navíc při správném výběru tzv. klíčových slov máte větší šanci, že vás vaši klienti najdou.
Volné peníze chci investovat do jiné formy reklamy.
Zde stojí za zvážení, zdali jiná forma reklamy bude z dlouhodobého hlediska tak účinná jako profesionální web. Na reklamní akci v nějakém hypermarketu sice hodně lidí naženete, ale je to záležitost jednoho dne, navíc i finančně náročná. Webové stránky jsou tu pořád. A v případě kvalitního textového obsahu mohou říct více než reklamní akce, letáčky, rozhlasová reklama a jiné – vaši klienti mají čas si prozkoumat, kdo vlastně jste a co to vůbec nabízíte.
Vždyť internet nabízí zhotovení webu zdarma!
Ano, to je pravda. Některé firmy nabízí webové prezentace v základní podobě zdarma (př. Webnode, Estrany,Webzdarma). Web si zde sestavíme sami, ale tím to také končí. Co následuje dále? V momentě, kdy budete řešit internetový marketing, můžete dost často narazit na omezené možnosti - na vašich stránkách budou odkazy na jiné konkurenční firmy, které sem vkládá poskytovatel "bezplatného webu". Pouze když si připlatíte lepší verzi (měsíčně budete platit nějaký paušál), tento zádrhel zmizí a vy budete moci využívat marketing internetu více. Ale budete muset platit měsíční poplatek v řádu stokorun. Co je tedy lepší varianta?
Dalším problémem jsou omezené funkce těchto bezplatných webů - v momentě, kdy bude vaše podnikání růst a vy budete chtít na web nové a nové funkce, opět narazíte v této bezplatné verzi. Zkrátka neuspokojí vaše potřeby tak, jak na začátku, kdy vás nic nestála.
Dům si také můžete natřít sám, ale jak to bude vypadat v porovnání s tím, když vám jej natře kvalitní malíř?
Zadání bylo jasné díky připravenému dotazníku, co vše ode mne firma Naweb potřebuje pro návrh mého webu. Prostoje byly vždy na mé straně z hlediska časového, návrh vycházel z mé představy a tam, kde jsem si nebyla jistá, jsem dostala profesionální odpověď. Zcela jsem důvěřovala firmě, takže jsme se velmi propracovali k cíli.
Alena Řezníčková, zastupitelka
www.reznickova.eu