SEO
Pátek, 30. března 2012, autor: Miroslav Sedlák
SEO optimalizací je protkán celý internet. Všude na nás vykukují nabídky různých firem, které tuto službu poskytují, také spousta informaci, co SEO optimalizace obnáší. Pro laika může být tato oblast poněkud matoucí. Pro snazší představu vám rádi sdělíme, co to ta optimalizace je a proč byste měli mít svoje stránky optimalizované.
SEO optimalizace
Název SEO je zkratka anglických slov Search Engine Optimization. SEO optimalizuje www stránky pro fulltextové vyhledávání, tzn. pro vyhledávání pomocí klíčových slov. Podstatou je upravení struktury www stránek tak, aby vyhledávače zaindexovaly (zaznamenaly do své databáze) co nejvíce klíčových slov obsažených na www stránkách.
Proč optimalizovat pro vyhledávače?
- Prostředí internetu je velmi konkurenční. Musíte si zajistit, aby Vaši potenciální zákazníci navštívili Váš web a ne web konkurence. Z tohoto důvodu se používá optimalizace. Optimalizované www stránky mají konkurenční výhodu, která ve většině případů rozhoduje o prodejní úspěšnosti www stránek.
- V dnešní době 90% uživatelů internetu vyhledává www stránky pomocí fulltextu, zadáním klíčových slov. Jestliže nemáte www stránky vhodně optimalizované na klíčová slova Vami nabízené služby, tak zůstáváte pro Vaše potenciální zákazníky neviditelní.
- Zákazník, který se dostane na Vaše www stránky z vyhledávače po zadání klíčového slova, má komerčně větší hodnotu než náhodný návštěvník, který ani neví, jestli chtěl Vaše www stránky navštívit.
- Lidé, kteří se dostanou na vaše stránky díky klíčovým slovům, u vás s větší pravděpodobností nakoupí než lidé, kteří se k vám dostali jen tak náhodou. Vhodná optimalizace stránek směřuje a vždy sleduje zvýšení prodeje.
Výhody optimalizace pro vyhledávače:
- Umístění na předních pozicích ve vyhledávačích na klíčová slova.
- Dosažení větší návštěvnosti www stránek.
- Zvýšení prodejnosti nabízeného produktu.
- Posílení firemní image a efektivní propagace výrobků.
- Zvýhodnění oproti konkurenci.
Proč potřebuji optimalizaci pro vyhledávače?
Potřeba optimalizace je důležitým elementem při vzniku nové webové prezentace. Abyste byli o její vhodnosti skutečně přesvědčeni, zkuste si následující test: Otevřete si stránku vámi používaného vyhledávače (www.seznam.cz, www.google.com) či libovolný váš oblíbený vyhledávač.
Do kolonky „Hledej“ zadejte slovo či slovní spojení (tzv. klíčová slova), která souvisí s předmětem vašeho podnikání. Pokud například pracujete jako fotograf, můžete zkusit zadat nebo něco podobného. Trocha empatie (soucítění) vůči zákazníkovi by se v tomto případě hodila, neboť je to právě on, kdo hledá vaše služby.
Až se zobrazí stránka s výsledky vyhledávání, najděte pozici vaší stránky. Nachází se na první stránce? Ne? O to líp pro vaši konkurenci, která má lepší pozici jak vy a tím větší šanci, že na jejich stránky někdo zavítá.
Komentáře
Ještě nebyl napsán žádný příspěvěk. Buďte první!
Přidejte Váš příspěvek
Vše probíhalo hladce a bez problému, podle mých představ.
Jakub Muller, trenér
www.jmfs.cz